Горячее

На Єланеччині шукають компроміс з поліцією для руху сільгосптехніки: депутати просять враховувати специфіку регіону [ФОТО, ВІДЕО]

611

Еланецька райрада ухвалила рішення про організацію сільськогосподарської техніки в районі. В цілому депутати погодилися з поліцією, що питання потрібно врегулювати та шукати компроміс. Проте не, на думку народних обранців, потрібно враховувати специфіку району і не завжди встановлені правила та система дозволів від поліції підходять. Про це йшлося на сесії 20 квітня, повідомляють «Єланецькі новини».

Питання про організацію руху сільгосптехніки на території Єланеччини було першим в порядку денному та викликало жваві дискусії. Заступник начальника Єланецького відділення поліції Сергій Панченко як приклад аварійних ситуації, які створює така техніка та велковантажні машини, навів ДТП минулих років між Калинівкою та Новоолександрівкою, де водій мотоцикла загинув. Він вночі в’їхав в трактор з оприскувачем. Освітлення у трактора не було. Друге ДТП сталося 10 днів тому: між Братским та Арбузинкою легковик зіткнувся з трактором, який тягнув диск. Внаслідок аварії люди отримали тілесні ушкодження.

Панченко акцентував, що за рух великовагових та великовантажних транспортних засобів є відповідальність. Так, за ст. 132 КУпАП передбачений штраф — 510 грн, за Правилам дорожнього руху здійснюється перевезення вантажів, рух габаритних транспортних засобів, які перевищують параметри. Щоб оформити дозвіл на рух, потрібно пройти певну процедуру.

«Кожен водій великогабаритного транспортного засобу, який рухається на автодорозі, повинен мати дозвіл на рух цього траспортного засобу. Дозвіл видається безпосередньо управлінням патрульної поліції в Миколаївській області. Перш ніж звернутися до управління патрульної поліції, підприємець або особа, на яку покладені обов’язки, звертається до Центру надання адмінпослуг. Формується повний пакет документів і потім лише з цим пакетом документів особа звертається в управління патрульної поліції в Миколаївській області», — пояснив процедуру Панченко.

Крім того, є вимоги до водіїв, які керують такими транспортними засобами: дотримуватися визначеного маршруту, вживати заходів для безперешкодного та безпечного проїзду зустрічних транспортних засобів, періодично зупинятися у зручних місцях для надання можливості обгону, не створювати перешкод. Забороняється обгін транспортних засобів, які їдуть зі швидкістю вище 30 км/год і більше, буксирувати інші, рухатися в умовах туману, ожеледиці, снігопаду, інших умовах недостатньої відимості, рухатися узбіччями, зупинятися у невідведених стоянками за межами дорожного полотна.

Голова райради Василь Богданцев зазначив, що з цього приводу спілкувалися з поліцією і говорили про те, що варто знаходити компроміс, адже район сільськогосподарський. Натомість поліції нагадали, що на дорогах повно перевантажених фур.

«Як на мене, компроміс — це рівноправність, рівний підхід для всіх. Якщо ми говоримо про великогабаритний транспорт та сільгосптехніку, весь район і вся держава сьогодні стогне від перевантаження. У нас є також встановлені обмеження законом щодо 40 тонн на дорогах загального користування і за окремими дорогами в нас встановлено обмеження, знову ж таки на клопотання районної ради, з минулого року на дорозі О-151002, яка в нас фактично стала об’їзною для всіх фур в період високоаварійної дороги Н-11, це Ольгополь-Малодворянка-Братолюбівка-Єланець. Там є обмеження 20 тонн», — зазначив Богданцев.

Він просив поліцію звернути увагу, що навіть за документами не у всіх водіїв дозволена вага. Дорогу ж ремонтували, а тепер її розбивають фури. Тому Богданцев акцентував, що потрібно враховувати специфіку регіону, відповідно до Закону «Про Нацполіцію», з приводу руху сільгосптехніки.

«Ми не говоримо про те, що на території району не будуть діяти Правила дорожнього руху. Але ми говоримо про те, що у нас є специфіка регіону, посівна кампанія, зернозбиральная кампанія, ми сільськогосподарський район. І нам потрібно знайти компроміс. Якщо можливо, сільгосптехніці об’їхати і такі варіанти є, польовими дорогами, я погоджуюся. Але якщо з поля на поле треба доїхати, використовуючи для цього автомобільну дорогу загального користування, іншого шляху немає, власники транспортних засобів, зрозуміло, що повинні зробити, щоб він був справний, за можливості — з супроводом, з усіма документами. Але якщо немає іншої можливості, то до цього ставитися з розумінням», — звернувся Богданцев.

Серед депутатів також звучали питання поліції, якщо зупиняють сільгосптехніку, тому чому не роблять цього з фурами. Панченко пояснив, що перевіряти документи на вантажі вони не можуть, це повноваження Укртрансбезпеки.

Депутат Андрій Демченко тоді зауважив, куди ж сільгосптехніці їхати.

«Ви дали нам визначення, що так перевантаження, що таке великогабаритне. Дайте нам визначення, що таке автомобільна дорога — у нас їх немає, майте совість. Яка автомобільна дорога, у вас в протоколі ручка не повинна підійматися писати автомобільна дорога», — заявив депутат.

Панченко зазначив, що вони не законотворчий орган, і якщо за законом дозвіл має бути, то це обов’язково. Тим не менш, він погодився, що кожний випадок потрібно розглядати індивідуально.

«Якщо це буде міст, то хоча б власник цього транспортного засобу міг його супроводити з вімкнутим ближнім світлом і т.д., щоб це було вдень, а не вночі, щоб це було освітлено, тому що коли трапився випадок між Калинівкою, то трактор тоді зовсім не був освітлений, чому загинула людина. У кожному випадку підхід буде індивідуальний», — запевнив Паченко.

Демченко погоджувався, що компроміс потрібно шукати, але якщо транспорту ніде більш проїхати. Тим більш, від ям на дорогах люди також страждають.

«Скільки людей постраждало від ям? У вас жодного протоколу не складено, у вас немає таких повноважень. Яма вбила більше людей, ніж трактор», — заявив Демченко

Крім того, депутат Валерій Алхімов погодився, що у деяких випадках доведеться сільгосптехніці їхати через населені пункти, щоб обминути той же міст. Проте він натякнув поліції, що для Єланеччини озвучені правила неприйнятні. Тому потрібно шукати інший вихід.

«Я думаю, ви розумієте, що ми вас запросили сюди, щоб домовитися. Ми не можемо додержуватися тих правил, які ви нам зачитали. Тому є різні методи домовитися: є автомобіль, який будет супроводжувати. Або якщо трактор повністю обладнаний системою аварійки. Навіщо його зупиняти і затримувати?», — заявив депутат.

Також він навів приклад, коли минулого тижня три 6-метрові сівалки приїхали на ринок, і все заблокували. Але, за його словам, поліція нічого не зробила.

Панченко зауважив, що супроводження також погоджується в управлінні патрульної поліції. На це Демченко відповів, що так витрачатиметься час наотримання дозволів, а роботи не буде. Депутати наполягали, що потрібно враховувати специфіку району, але поліцейський казав, що закон є закон, проте підхід буде індивідуальний.

Варто додати, що Панченко звернувся до депутатів і з нішою проблемою: у водіїв тих самих тракторів відсутні документи.

«Дуже часто, коли зупиняємо транспортні засоби, самі трактористи не надають технічний паспорт, водійське посвідчення. Водії транспортних засобів пояснють, що не дають,тому що може загубити», — повідомив поліцейський.

Алхімов заявив, що тоді потрібно давати ксерокопії. Проте Панченко відповів, що згідно із законом, вони недійсні, лише чинні оригінали. Демченко запевнив, що над цим працюватимуть та документи возитимуть.

«Є такі трактористи, у яких немає водійського посвідчення. Він не проходив навчання», — додав Паченко.
«Їх половина, в селі на трактор сідає той, хто є. В селі немає кваліфікованої робочої сили. Готові вчитися, у нас курси закривають», — відповів Демченко.

Зрештою голова Великосербулівської сільскої ради Тетяна Гавенко запропонувала провести поліції з головами сільрад та фермерами роз’яснення щодо проблеми. Враховуючи її пропозицію, депутати ухвалили рішення. В ньому зокрема зазначається, що поліція має враховувати специфіку регіону щодо руху сільгосптехніки в районі.

Комментарии

комментарии

Ваш комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Новости